X
BİZİ TAKİP EDİN
NE ARAMIŞTINIZ ?
DİLİ SEÇİNİZ.
TR
EN
TP400 MOTOR PROGRAMI

TP400-D6 motorunun tasarım, geliştirme ve üretim faaliyetleri MTU Aero Engines, Snecma, Rolls-Royce ve ITP firmaları tarafından oluşturulan Europrop International (EPI) konsorsiyumu tarafından yürütülmektedir. TEI projede, ITP firması ile risk ve gelir ortağı olarak yer almaktadır.

Motorun A400M uçağı ile ilk uçuşu 2009 yılı sonlarında İspanya’nın Sevilla kentinde gerçekleştirilmiş olup 2013 yılı sonunda motor hizmete girmiştir.

Tasarım, geliştirme, prototip üretim, montaj, test, seri üretim ve satış sonrası destek sorumluluğu TEI’ye ait olan iş paketleri:

  • Motor Ön Yatak Çerçevesi Modülü (Front Bearing Structure Module),
  • Pervane Dişli Kutusu Destek Çubukları (Propeller Gearbox Supporting Bars)
  • Birincil Egzoz Lülesi (Primary Exhaust Nozzle)
  • Egzoz Konisi (Exhaust Cone)
  • Projeye Özel Test Ekipmanları (Special to Project Test Equipment - SPTE)

 

Motor Özellikleri

 

Motor Tipi
:
Turboprop
 
Motor Gücü
:
Yaklaşık 11,000 shp (deniz seviyesi)
 
Basınç Oranı
:
25
 
Ağırlık
:
Yaklaşık 1,900 kg (kuru)
 
Uzunluk
:
3,5 m
 
Çap
:
0,92 m
 
Kompresör
:
5 orta basınç kademesi, 6 yüksek basınç kademesi
 
Türbin
:
1 yüksek basınç kademesi, 1 orta basınç kademesi, 3 düşük basınç kademesi
 

Genel Özellikler

  • Batı Avrupa’nın en güçlü turboprop motoru
  • Yüksek büyüme potansiyeli
  • Düşük ömür maliyeti
  • Askeri ve ticari uygulamalara dayanan komponent teknolojisi